Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

Obwieszczenie Burmistrza

Środa, 5 listopada 2025

Na podstawie § 11 ust. 1 i 2 Załącznika do Uchwały Nr IX/67/25 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 28.08.2025 roku w sprawie   zasad i   trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Miasta i Gminy Pasłęk w sprawie Budżetu Obywatelskiego jako części budżetu Gminy Pasłęk na rok 2026 oraz wymagań, jakie powinien spełniać projekt zgłoszony do  budżetu obywatelskiego, 
podaję do publicznej wiadomości:
  • informację o terminie, miejscu i sposobie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami  gminy Pasłęk  dotyczących Budżetu Obywatelskiego jako części budżetu Gminy Pasłęk na rok 2026,
  • informację o miejscu, w którym mieszkańcy będą mogli pobrać i złożyć wypełnione papierowe karty do głosowania obowiązujące w konsultacjach,
  • informację o sposobie głosowania drogą elektroniczną.

1. Konsultacje (głosowanie) w sprawie Budżetu Obywatelskiego zostaną przeprowadzone w terminie od dnia 06 listopada do 21 listopada 2025 r.
2. Konsultacje  zostaną przeprowadzone w formie głosowania powszechnego, bezpośredniego uprawnionych mieszkańców Miasta i Gminy Pasłęk, przy pomocy papierowych  kart do głosowania oraz drogą elektroniczną.
3. Uprawnionymi do udziału w konsultacjach (głosowaniu) są mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk.
4. Przedmiotem konsultacji będą projekty inwestycyjne zgłoszone do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego umieszczone na karcie do głosowania.
5. Szczegółowe informacje o poszczególnych projektach zostały udostępnione na stronie internetowej Miasta i Gminy Pasłęk www.paslek.pl, na stronie internetowej paslek.budzetobywatelski.pl  oraz są dostępne w Urzędzie Miejskim w Pasłęku (po. nr 15).
6. Informacje o sposobie głosowania i warunkach ważności głosu będą podane na karcie do głosowania.
7. Karty do głosowania w formie papierowej obowiązujące w konsultacjach dostępne będą od dnia 06 listopada 2025 r.:
-  do pobrania w Urzędzie Miejskim w Pasłęku w Biurze Obsługi Interesanta(parter UM),
-  do pobrania ze strony internetowej Urzędu Miejskiego w Pasłęku www.paslek.pl  w zakładce  STREFA MIESZKAŃCA – Budżet Obywatelski na 2026 rok.
8. Wypełnione karty do głosowania w formie papierowej  należy składać w Urzędzie Miejskim w Pasłęku, Pl. Św. Wojciecha 5 w Biurze Obsługi Interesanta (parter), w terminie od 06 listopada  do 21 listopada 2025 r., w godzinach pracy Urzędu.
9. Głosowanie drogą elektroniczną, dostępne będzie na stronie internetowej: paslek.budzetobywatelski.pl
Głosowanie w formie elektronicznej odbywa się poprzez podanie na elektronicznej karcie do glosowania swoich danych oraz zaznaczenie wybranego projektu checboxem „wybierz” w  kolumnie „wybór”.
10. W ramach Budżetu Obywatelskiego zostaną zrealizowane te projekty, które w konsultacjach uzyskają największą liczbę głosów ważnych i których wartość nie przekroczy kwoty Budżetu Obywatelskiego przeznaczonego dla projektów zlokalizowanych na terenie Pasłęka lub na terenach wiejskich Gminy Pasłęk.
11. Konsultacje przeprowadzi Komisja ds. Budżetu Obywatelskiego mająca siedzibę w Urzędzie Miejskim w Pasłęku. Szczegółowych informacji dotyczących konsultacji udziela Pani Ewa Błachnio-Semkiw (tel. 55 618 27 22), e-mail: ewa.blachnio@paslek.pl

BURMISTRZ PASŁĘKA
mgr inż. Elżbieta Wasiuk

Powrót