Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

Zgłoś swój projekt. Budujmy razem naszą przyszłość

Czwartek, 18 września 2025

TERMIN ZGŁASZANIA PROJEKTÓW: od 25 .09.2025 r. do 08.10.2025 r.
  1. W dniu 28.08.2025 r. Rada Miejska w Pasłęku, na wniosek Burmistrza Pasłęka, zdecydowała o ustanowieniu Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok (uchwała Nr IX/67/25). Budżet Obywatelski na 2026 rok stanowi kwota 500.000,00 , w tym 312 000 zł na projekty na terenie miasta i 188 000 zł na projekty na terenach wiejskich. 
  2. Zgłaszany projekt powinien spełniać następujące warunki:
    • koszt pojedynczego projektu nie może przekroczyć kwoty 100.000,00 zł, w tym koszty wykonania dokumentacji projektowej,
    • projekt musi mieć charakter inwestycji i powinien dotyczyć zadań własnych Gminy Pasłęk,
    • musi być zgodny z obowiązującymi w Gminie Pasłęk planami przestrzennego zagospodarowania oraz programami gospodarczymi  uchwalonymi przez Radę Miejską,
    • powinien być zlokalizowany na terenie stanowiącym wyłączną własność Gminy Pasłęk albo na terenie lub obiekcie, do którego Gmina Pasłęk posiada tytuł prawny umożliwiający realizację projektu i zachowanie majątku wytworzonego w wyniku wykonania projektu,
    • zakres rzeczowy projektu nie może pokrywać się z innym zadaniem inwestycyjnym zaplanowanym do realizacji przez gminę,
    • realizacja projektu spełni wymogi celowości, gospodarności i racjonalności wydatkowania środków publicznych, w tym w szczególności w odniesieniu do już istniejącej infrastruktury, majątku oraz przyszłych kosztów eksploatacji, 
    • zgłoszony projekt musi mieć określoną lokalizację, wskazującą czy dotyczy terenu miasta Pasłęka, czy terenów sołectw Gminy Pasłęk,
    • projekt musi mieć charakter jednoroczny, tj. finansowanie realizacji projektu może nastąpić z budżetu Gminy Pasłęk uchwalonego na 2026 rok,
    • cel projektu winien służyć zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy Pasłęk.   
    • projekt musi mieć poparcie  poświadczone podpisami 15 mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Pasłęk.
  3. Propozycje projektów inwestycyjnych do Budżetu Obywatelskiego mogą zgłaszać mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk.
  4. Projekty zadań do Budżetu Obywatelskiego należy składać od 25.09.2025 r. do 08.10.2025 r. w Urzędzie Miejskim w Pasłęku (sekretariat) w godzinach pracy urzędu, na formularzu ustalonym przez Radę Miejską, dostępnym w Urzędzie Miejskim w Biurze Obsługi Interesantów oraz na stronach internetowych Urzędu Miejskiego  w Pasłęku pod adresem: paslek.pl
    w zakładce STREFA MIESZKAŃCA  Budżet Obywatelski oraz paslek.budzetobywatelski.pl
  5. Osoby zgłaszające projekt powinny złożyć pisemną zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych.
  6. Komisja ds. Budżetu Obywatelskiego do dnia 17.10.2025 r. dokona weryfikacji zgłoszonych projektów, a w szczególności sprawdzenia czy zgłoszone projekty spełniają warunki, o których mowa w pkt. 2.
  7. Spośród  zgłoszonych projektów spełniających ustalone przez Radę Miejską wymagania, mieszkańcy Miasta i Gminy Pasłęk w drodze konsultacji,  poprzez głosowanie w formie elektronicznej oraz przy pomocy kart do głosowania, wybiorą projekty do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego w 2026 roku – w sprawie tej będą opublikowane dodatkowe informacje w terminie późniejszym.
  8. Szczegółowe informacje dotyczące Budżetu Obywatelskiego gminy Pasłęk na 2026 rok znajdują się na stronie internetowej: paslek.pl, zakładka: STREFA MIESZKAŃCA - Budżet Obywatelski orazpaslek.budzetobywatelski.pl. Dodatkowych informacji udziela:
    • Inspektor Ewa Błachnio-Semkiw (tel. 55 6182722, e-mail: ewa.blachnio@paslek.pl).

Budżet Obywatelski zrealizujemy zgodnie z propozycjami i wolą mieszkańców Miasta i Gminy Pasłęk.

Serdecznie zapraszam wszystkich mieszkańców Miasta i Gminy Pasłęk do składania projektów-zadań do Budżetu Obywatelskiego na 2026 rok.  


Burmistrz Pasłęka 

mgr inż. Elżbieta Wasiuk


Powrót